sâmbătă, 27 ianuarie 2018

Tocanita de legume cu pui


Tocanita mi se pare un fel de mancare potrivit celor care fac mai multe lucruri deodata, fiindca nu poti da gres lasand-o la foc mic prea multa vreme. "Riscul" il reprezinta legumele prea mult gatite, insa nici acesta nu-i chiar un inconvenient tinand cont ca isi lasa, tihnit, aromele. 
La extrema cealalta, daca la final, tocanita are prea mult sos si nu a scazut deajuns, puteti face ca mine, sa retineti deoparte o cescuta din acest sos pentru a da gust bun unui risotto :-). 

Pentru 2 portii mari am folosit:

- 2 pulpe de pui dezosate
- 2 morcovi medii
- 1 cartof marisor
- jumatate dovlecel
- 1 catel de usturoi
- 2 cepe albe mici
- 4 linguri de rosii puse la borcan (sau rosii cubulete, din comert)
- 2 frunze dafin
- jumate lingurita de cimbru
- un strop de ulei
- piper
- marar tocat

Intr-o tigaita, am pus un strop de ulei si putina apa si am inabusit pulpele de pui taiate cubulete. 
Intr-o craticioara, am pus cam 700ml de apa la fiert, am adaugat morcovii taiati rondele, apoi ceapa solzisori, dovlecelul cubulete, usturoiul tocat, rosiile, si carnea care se inabusise intre timp. Am pus frunzele de dafin (si le-am lasat numai 5 minute sa fiarba, apoi le-am scos), cimbrul, cartofii taiati cuburi mici si am lasat sa fiarba la foc mic pana ce toate legumele au fost patrunse. 

Daca oala va permite, puteti sa puneti la cuptor, sa lasati tocanita sa scada incet. O alta mancarica pe care o puteti face pe foc si apoi baga sa scada la cuptor este Mancarea de praz cu masline.

Am presarat peste tocanita mararul tocat, la servire (se potriveste si patrunjelul la fel de bine). Pofta buna :-) !

* Puteti pune si vinete, ardei, ce legume va plac mai mult si aveti prin frigider.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu