duminică, 3 decembrie 2017

Covrigi cu mozzarella


Aromati, pufosi la interior si cu o coaja usor crocanta, acesti covrigi deliciosi au ca singur dezavantaj - faptul ca fac nitica mizerie din pricina mararului si a semintelor de susan, dar sunt o excelenta gustare la plimbare, ca alternativa la covrigii cu cascaval din comert :-).


Pentru 6 covrigi mari am folosit:

* Aluat (reteta asemanatoare cu cea a Covrigilor cu mac, dar adaptata in varianta baby-friendly):
- 450g de faina alba
- trei sferturi cub de drojdie dizolvat in 200ml de apa calduta
- 1 lingura plina de ulei de masline

*Umplutura:
- 150g de mozzarella rasa (*am folosit din cea tip "cascaval")

*Pentru uns:
- 50g de unt topit
- 1 lingura plina de marar tocat
- 2 catei de usturoi zdrobiti
- 1 lingura seminte de susan
- putina mozzarella rasa

Pentru aluat, am amestecat toate ingredientele, am framantat pana la omogenizare si pana ce aluatul s-a luat de pe maini si de pe peretii bolului, apoi am acoperit bolul cu folie alimentara si un stergar de bucatarie si am lasat la dospit, la loc caldut, 1 ora.

Am rasturnat aluatul pe suprafata de lucru tapetata cu un strat fin de faina si l-am mai framantat din 2 miscari cu un pic de faina.


Aluatul l-am impartit in 6 parti egale, fiecare parte am modelat-o sub forma unui sul pe care l-am intins apoi in fasie subtire-subtire, in mijlocul careia am pus mozzarella rasa si apoi am pliat marginile de aluat. Este foarte important ca pliul sa fie perfect sigilat; in caz contrar, pe acolo se va scurge mozzarella odata ajunsi covrigii in cuptor. Am asezat covrigii in tava tapetata cu hartie de copt si i-am uns cu amestecul de unt topit, usturoi zdrobit si marar tocat. Apoi am presarat semintele de susan si putina mozzarella rasa si am dat la cuptorul  preincalzit la 200 de grade, pentru 35 de minute.


Indata ce i-am scos din cuptor, i-am asezat intr-un cosulet si i-am acoperit cu un stergar de bucatarie pentru a-si pastra fragezimea. Atunci cand se racesc capata o coaja un pic mai dura, dar redevin fragezi daca sunt 4-5 minute incalziti chiar inainte de a-i manca. Pofta buna :-) !



* Ideea retetei este inspirata de tasty.co



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu