joi, 7 decembrie 2017

Batoane dulci, cu fistic (fara lactate, fara oua)


Pentru copilasii mai mici, se pot folosi mai putine curmale, noi de data aceasta am vrut sa ne facem de cap si am pus... 6 :-p ! Daca veti pune mai putine insa, se va simti mai pregnanta aroma fisticului. In orice caz, textura acestor batoane a fost pentru mine una neasteptata: sunt moi si pufoase pentru aspectul subtire al feliilor; sunt rumene pe ambele parti dar cu o textura uniforma, fara ca interiorul sa difere de crusta.


Pentru o tava cu diametrul de 20cm am folosit:

- 50g de fistic crud, macinat
- 100g de mar, fara coaja
- 6 curmale deshidratate
- 60 ml de apa 
- 1 lingurita mica ulei de cocos
- 20g de faina integrala
- putin praf de copt

Am pus in blender curmalele, marul si 60 ml din apa in care le-am hidratat peste noapte. Apoi am amestecat pasta rezultata impreuna cu restul ingredientelor. Aluatul cel vartos l-am nivelat in strat subtire, cam de maxim 1cm, in tava non-aderenta si am bagat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, cam 25 de minute (am vrut sa devina nitel mai rumena suprafata).


Dupa ce s-a racit in tava, am feliat si am pus pe farfurie. Se pastreaza bine la frigider, cu folie alimentara deasupra si sunt gustoase atat reci cat si caldute. Pofta buna :-) !

*Daca folositi mai putine curmale, pastrati raportul curmale-apa (de pilda, la 4 curmale, folositi numai 40ml de apa).





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu