marți, 28 noiembrie 2017

Budinca de conopida si spanac



Da, stiu, pranzul e ceva ce se-ntampla in fiecare zi. Cu toate astea, prinsa in valtoarea celorlalte activitati, uneori, pranzul este acel ceva care ma ia prin surprindere, fara nimic pregatit in avans, cu prea putin timp la dispozitie si prea multa foame prin burtici. Si, daca pentru mine mai azvarl cate-o pizza congelata la cuptor every now and then, nu acelasi lucru se poate aplica copilului. Totusi, gestul de a deschide congelatorul se dovedeste salvator pentru toata lumea fiindca acolo dau peste conopida si spanac si rasare ideea pranzului "babyfriendly" :-). 


Pentru o tava mica, de 20cm diametru, am folosit:

- vreo 5 florete marisoare de conopida (am avut din cea congelata)
- 5 "bulete" de spanac congelat
- 3 fire de ceapa verde, tocata
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- marar tocat
- aprox. 100g branza de vaci
- 1 felie groasa de cascaval taiata cubulete
- optional: 1 lingura de seminte de pin macinate sau 1 lingura de parmezan ras, ori 1 lingurita de fulgi de drojdie inactiva

Conopida si spanacul se oparesc, apoi se scurg intr-o strecuratoare si se amesteca cu toate celelalte ingrediente intr-un bol, cu ajutorul unei furculite cu care, prin amestecare, am zdrobit grosier floretele de conopida. Am turnat in tava, in strat subtire si apoi am dat la cuptor (preincalzit) 30-35 de min la 200 grade, pana ce a capatat o tenta rumena la suprafata si pe margini. Se lasa putin sa se odihneasca in tava, apoi se poate felia.



O varianta de budinca asemanatoare (usor mai moale ca textura; se zdrobeste nitel in furculita daca copilul nu o gestioneaza inca prea bine) este cea de Budinca de broccoli si dovlecel. Cu alta ocazie am incercat si combinatia conopida+broccoli, sau spanac+morcov+dovlecel si au mers de minute :-) ori ca garnitura ori ca fel de sine statator.

Daca va plac budincile, AICI am strans o mica colectie de budinci atat "sarate" cat si "dulci".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu