marți, 21 februarie 2017

Budinca de legume cu fulgi de mei


Budincile cu legume permit sa folositi cam orice amestec de legume va plac sau aveti prin frigider. "Scapam" si niste fulgi de mei, ca sa iasa mai nutritiva si gata-i masa de pranz ori cina. 

Nu pretind a detine adevarul absolut cand vine vorba de fulgi versus bobite, insa, fiindca la retetele cu mei primesc adesea intrebari referitoare la meiul decorticat, tin sa precizez ca folosesc fulgii de mei din...rapiditate (ca sa nu-i zic comoditate :p ). Fulgii de mei cumparati de la plafar, pe al caror ambalaj sa fie specificat faptul ca nu contin aditivi, conservati, sare si alte nebunii. De ce spun ca din comoditate...aaa, pardon, rapiditate? Fiindca fulgii, spre deosebire de meiul decorticat pe care trebuie sa iti amintesti sa il pui la hidratat si sa il clatesti bine-bine, nu necesita nicio pregatire in prealabil. Se pun in apa clocotita si sunt gata de folosit mai departe, in reteta. 


Pentru o tava mica, cu diametrul de 18cm am folosit:
- 100g branza de vaci
- 1 morcov mic, ras
- o mana de broccoli fiert impreuna cu 2 catei de usturoi
- 2 felii de ardei gras tait cubulete
- verdeata multa, dupa gust
- 2-3 linguri de cascaval ras
- 2 galbenusuri (sau 1 ou intreg)
- jumatate de cescuta de fulgi de mei (cam 4-5 linguri cu varf) si 1 cescuta de apa (am folosit aceeasi ceasca pentru a pastra raportul corect)

Intr-un ibric am pus ceasca de apa pe foc si am turnat fulgii de mei atunci cand apa a inceput sa fiarba. Se da imediat focul mic si de amesteca cu zel, 3-4 minute, ca la mamaliga, pentru a nu se lipi. Fulgii absorb lichidul, iar compozitia capata textura de mamaliga mai moale. Se da la o parte de pe foc.

Intr-un bol, se zdrobesc cu furculita buchetelele de broccoli si usturoiul, se adauga morcovul ras si cascavalul ras, verdeata tocata, ardeiul cubulete, branza si galbenusurile, se amesteca si se pune si meiul fiert. Iese o compozitie destul de cleioasa deoarece incepe sa se topeasca cascavalul (meiul fiindca cald inca). Se toarna in tava non-aderenta (se poate folosi chiar si un vas mic ceramic) si se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 40-45 de minute, pana capata o culoare rumena, ademenitoare. Textura este usor umeda (din cauza meiului), si se serveste dupa ce s-a racit putin. Este gustoasa chiar si a doua zi si se poate manca ca atare sau cu un sos cu iaurt. Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu