luni, 9 ianuarie 2017

Tarta cu broccoli si ceapa


O tarta foarte usor de facut si potrivita atat la pranz (ca si garnitura langa o friptura) cat si de sine statatoare, la cina. Pentru noi a fost un real succes :-) !


Am folosit o tava mica, cu diametrul de 20cm, asa ca tineti cont si socotiti ingredientele in functie de ce tava aveti!
*Aluat:
- 100g unt rece
- 150g faina alba
- 2-3 linguri de apa rece

*Compozitie:
- 100g broccoli fiert
- jumatate de ceapa taiata julien
- 120g de smantana grasa
- 2 galbenusuri (sau 1 ou mare, intreg)
- 1 lingura de ulei
- 1 lingura de cascaval ras
- un praf de nucsoara
- un praf de busuioc uscat

In privinta aluatului, am pus toate ingredientele intr-un bol, am zdrobit cu furculita untul pana ce am obtinut firimituri multe-si-marunte. Apoi am framantat rapid cu mainile, atat cat sa se topeasca putin untul, sub caldura mainilor, pentru a se lega un aluat omogen, care se desprinde de pe maini si de pe peretii bolului. Nu va impacientati daca la inceput pare ca aluatul nu se leaga in veci, o va face pe masura ce incepe untul sa se topeasca. Nu framantati mai mult decat e cazul ca sa nu devina un aluat lipicios. *daca, din greseala, aluatul este lipicios, mai puneti un strop de faina/ daca nu se omogenizeaza nici dupa ce s-a topit untul si ramaneti cu faina neinglobata, mai puneti un strop de apa.

Am intins o foaie subtire de aluat, am mutat-o in tava si am intepat din loc in loc cu furculita. Apoi am dat la cuptorul preincalzit la 190 de grade, timp de 10 minute, cat m-am ocupat de umplutura.

Broccoli-ul l-am zdrobit grosier cu furculita si l-am pus intr-un bol. Separat, intr-o tigaie non-aderenta am pus lingura de ulei si un strop de apa si am inabusit 1 minut ceapa (cat sa devina transparenta, dar nu sa se prajeasca! este preparat baby-friendly :-) deci nu calim!). Am pus ceapa (fara "zeama" lasata in tigaie) peste broccoli, am adaugat condimentele, smantana, cascavalul si galbenusurile si am amestecat, sa se omogenizeze bine. Am scos aluatul din cuptor, am turnat compozitia si am mai dat la cuptor inca aprox. 40 de minute, pana ce s-a rumenit frumos deasupra. Pofta buna :-) !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu