joi, 12 ianuarie 2017

Supa de legume cu fidea facuta in casa


Frigul de afara mi-a facut pofta de o supa calda, aburinda. Fidea imi doream de multa vreme sa fac, dar nu incercasem niciodata, asa ca, mai in gluma, mai in serios, am incropit ceva ce s-a dovedit o fidea foarte buna :-) si super-usor de realizat.


Am pus 1.5L de apa la fiert, iar in paralel am inabusit jumatate de ceapa mare, taiata cubulete intr-o tigaie mica, non-aderenta, cu 1 lingura de ulei si 1 lingura de apa. Repet - inabusit, nu calit, caci este preparat potrivit si pentru copii (ceapa se amesteca la foc mic, pana devine usor transparenta, dar nu se prajeste deloc!).
Am adaugat in oala cu apa care deja clocotea ceapa, 1 morcov mediu taiat cubulete, jumatate de dovlecel taiat cubulete, vreo 3 cm de radacina de patrunjel taiat cubulete si am lasat focul mic, sa fiarba legumele incetisor.

Separat, pentru fidea, am amestecat intr-un bol 2 galbenusuri cu 2 linguri cu varf de faina si am framantat un mic aluat (veti simti la mana cand aluatul nu mai "inghite" faina, posibil sa mai ramana putina faina pe fundul bolului). Pe un tocator de lemn, tapetat cu faina, am intins aluatul cu facaletul, cu miscari din aproape in aproape, caaaat mai subtire. Daca vedeti ca incepe sa se lipeasca de facalet, mai presarati faina; la fel si in privinta tocatorului - presarati cate un strop de faina oricand e nevoie.
Am intins o foaie de 1mm grosime si apoi am taiat cu un cutit bine ascutit fasii - fideaua :-) .


Cu 10-15 minute inainte de a stinge focul la supa, am adaugat fideaua**, iar cu 5 minute inainte de a stinge focul am pus cimbru uscat si patrunjel proaspat tocat, dupa gust. Adultii isi pot adauga separat, sare, direct in farfurie. Pofta buna :-) !



** in special dupa ce adaugati fideaua, lasati focul mic, pentru ca aceasta sa se patrunda fara a se sfarama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu