vineri, 6 ianuarie 2017

Chiftelute de pui cu sos rosu, la cuptor


Mancarica cu arome "ca la mama acasa" - cu maxim succes la cei mici si cei mari :-). In mod normal baza chiftelutelor este carnea tocata, insa de aceasta data am folosit un piept de coquelet ramas nemancat. Asadar, reteta...



Au iesit 10 chiftelute mici, ceea ce a insemnat pentru noi 2 portii pentru copil, din:
- 1 piept de coquelet deja facut la cuptor, tocat marunt la cutit
- 1 fir de ceapa verde tocata marunt
- miezul unei felii de toast, inmuiat in apa rece si stors bine, apoi tocat la cutit
- marar si patrunjel dupa plac
- putin piper
- un sfert de dovlecel mediu, ras si stors bine de zeama
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)

Pentru sos am folosit:
- jumatate de ceapa alba, taiata cubulete
- 1 catel de usturoi tocat marunt
- 1 lingura de ulei
- o ceasca mica de sos de tomate si o ceasca si jumatate de apa (masurate cu aceeasi ceasca adica :-) )
- 2 frunze de dafin
- 2 crengute de cimbru


In ce priveste chiftelutele, am amestecat toate ingredientele si, cu mainile umezite in apa, am modelat chiftelutele. Apoi le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt si le-am dat 30 de minute la cuptorul preincalzit la 190 de grade, pana ce s-au rumenit un pic, precum in poza de mai jos.


Cat timp au stat la cuptor chiftelutele, am facut sosul astfel: intr-o craticioara am pus lingura de ulei si un strop de apa si am inabusit 1 minut ceapa si usturoiul (cat sa devina transparenta ceapa, dar nu sa se prajeasca! este preparat baby-friendly :-) deci nu calim!), apoi am adaugat sosul de tomate, restul de apa si foile de cimbru si am lasat sa clocoteasca la foc mic. Puteti sa mai adaugati apa in functie de cat de lichid vreti sa iasa sosul, tinand cont de faptul ca, la cuptor, sosul va mai scadea si se va mai inchega.

Inainte de a le pune la cuptor

Dupa ce chiftelutele au fost gata, am asezat cate 5 chiftelute pe fundul a doua vase ramekin cu capacitate de 250ml, am scos frunsele de dafin din sos si apoi am turnat cate 1-2 polonice de sos deasupra, atat cat sa acopere putin chiftelutele. Am asezat o crenguta de cimbru deasupra fiecarui bol si am mai dat la cuptor inca vreo 25-30 de minute (lasati mai mult sau mai putin in functie de cat de gros sau subtiri doriti sosul). Am mancat cu piure de cartofi alaturi, insa se potrivesc si cu mamaliga ori orez. Pofta buna! :-)

Proaspat scoase din cuptor










2 comentarii:

  1. Sunt delicioase! Multumim pentru rețetă 😊 tocmai ce le-am făcut si eu fetiței mele si a mâncat destul de bine .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult si multumesc frumos pentru feedback :-) Sper sa aiba cat mai multe retete succes si sa ii placa celei mici!

      Ștergere