duminică, 29 ianuarie 2017

Budinca de mere, mango si cocos


Pe masura ce copilasul creste, apetitul i se dezvolta si curiozitatea pentru noi texturi ia locul scepticismului (da, vine si ziua aceea, nu va pierdeti speranta! :-) ), caut noi idei pentru a-i veni in intampinare. Una dintre mesele ce trebuie pregatite pe repede-nainte este micul-dejun, asadar, daca ideile cele noi se intampla sa fie si preparate cu "bonus" - posibilitatea gatirii lor de cu seara, e inca si mai bine pentru toata lumea :-). Aceasta budinca se poate pregati in avans, este mai gustoasa servita rece decat calda, fiindca aromele se intrepatrund si capata o textura mai inchegata. Se poate consuma simpla, ori cu iaurt; are o textura moale, dar nu se sfarama in furculita.


Pentru o tava cu diametrul de 20cm (micuta, rotunda, non-aderenta) am folosit:
- 1 mar mediu, curatat de coaja si ras fin
- un sfert de mango, curatat de coaja si ras fin
- 2 linguri generoase de fulgi de cocos
- 4 linguri mari de fulgi de ovaz
- 120g de iaurt gras
- 2 galbenusuri (sau puteti folosi 1 singur ou daca puneti si albusul)
- un varf de cutit de scortisoara


Pentru o textura mai fina, fulgii de ovaz impreuna cu cei de cocos i-am blenduit cat sa devina aproape pudra. Apoi am pus intr-un bol toate ingredientele si am omogenizat bine. Atentie - daca marul este un soi zemos, stoarceti-l de zeama dupa ce l-ati ras; daca este un soi mai lemnos, puneti-l ca atare, fara a-l mai stoarce. 
Mango isi va lasa si el sucul propriu, dar nu este nicio problema, budincuta va absorbi aceasta umiditate.

Compozitia astfel obtinuta am turnat-o in tava si am dat-o la cuptorul preincalzit la 190 de grade, timp de 40-45 de minute (in functie de cat de rumena doriti sa fie, important este sa fie complet inchegata budinca la suprafata). Am lasat-o sa se raceasca in tava, am pus-o apoi la frigider, iar a doua zi dimineata am taiat rondele si am servit cu iaurt. Pofta buna :-) !

*Coaja de mar pe post de decor am mancat-o eu :-))


**Pentru o versiune 100% fara gluten, se pot inlocui fulgii de ovaz (se gasesc totusi in comert cu mentiune pe ambalaj - "fara gluten") cu fulgi de mei.

6 comentarii:

  1. Buna, fulgii de ovaz au fost fierti in prealabil? Sau nu mai e nevoie pt ca se da la cuptor? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fulgii nu sunt fierti in prealabil; este indeajuns cat stau la cuptor, cu atat mai mult cu cat sunt bine maruntiti (am incercat cu o alta reteta si cu fulgi intregi si se fac foarte bine, nu este necesara fierberea daca compozitia este data la cuptor). Sper sa va placa :-) !

      Ștergere
  2. Buna ziua, iaurtul se pune in compozitie sau iaurtul se foloseste doar la servire?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, iaurtul din reteta este cel folosit la compozitie.. Restul, ramane la decizia si pofta fiecaruia :) daca se doreste iaurt si pentru servirea preparatului :)

      Ștergere
  3. Pentru portie dubla se dubleaA cantitatille? Iese la fel? As vrea sa fac mai multa ca sa mancam si noi, adultii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur :-), se dubleaza toate cantitatile si se foloseste o tava mai mare (sau 2 tavi mici). Sper sa va placa tuturor :-)!

      Ștergere