vineri, 2 decembrie 2016

Turta dulce (varianta crocanta) - fara ou si posibil fara lactate


Treaba cu casuta de turta dulce este indicat sa te apuce cand ai macar o rigla la-ndemana, ca sa nu mai zic ca si un sablon are rolul sau decisiv. Insa, sa stiti ca nu-i chiar imposibil sa realizezi o casuta fara ustensilele necesare. Important e sa nu te iei prea in serios, sa implici toata familia la asamblarea casutei (care initial arata precum coliba lui Crusoe, veti vedea :-)) ), sa radeti mult, sa faceti poze si sa va bucurati de timp frumos impreuna :-) Noi asa am facut!
                       
                            

Din urmatoarele ingrediente am facut o casuta mica si cateva stelute (cate sunt in poza) de biscuiti-turta-dulce. Daca doriti o casa mai fistichie si va macina talentul, ori vreti mai multi biscuitei, dublati cantitatile.

-1/4 lingurita de ghimbir macinat
- 100g dovleac placintar fiert si racit
- 1 lingurita de scortisoara
- 1/2 lingurita de nucsoara
- semintele de la 2 stelute de anason
- 3 linguri de sirop de artar
- 3 lingui de ulei de cocos
- 3 linguri de lapte (se poate folosi lapte vegetal)
- 220g de faina alba

Am pus in blender dovleacul copt, siropul de artar si toate condimentele, apoi am rasturnat intr-un bol, am adaugat laptele, uleiul de cocos si faina si am framantat aluatul (nu exagerati cu framantatul, caci incepe apoi sa se lipeasca si va cere si cere si cere faina; ideal este sa adaugati doar 1-2 linguri de faina in plus, daca este necesar, atat cat sa nu se lipeasca aluatul de maini sau de vas).


Am desenat asa...naiv si cu mana libera :-)) componentele casutei (voi puteti sa va pregatiti mai temeinic - sunt site-uri intregi de template-uri de vile si castele, doar sa printati si decupati), am intins pe o foaie de copt tapetata cu faina un strat subtire de aluat si am decupat cu cutitul pe dupa "sablon").

Restul aluatului l-am intins mai gros putin si am decupat stelute.

Am copt deodata, ambele tavi, la cuptorul preincalzit la 180 de grade - casuta 13 minute, iar stelutele 16 minute.

Daca componentele casutei se curbeaza putin la cuptor, motivul pentru care am tinut mai putin casuta la cuptor este tocmai pentru ca aluatul sa ramana manevrabil - deci, cu miscari grijulii, indreptati peretii. Indata ce se raceste aluatul, folosind cate scobitori doriti, construiti casuta. Veti vedea ca textura este gumoasa, astfel incat, daca umblati usor, scobitorile intra prin "pereti" fara sa ii rupa. Este important sa construiti casuta imediat ce s-a racit blatul si nu mai tarziu, deoarece a doua zi o sa se intareasca prea tare peretii si se vor rupe atunci cand veti incerca sa infigeti scobitorile.

Coliba
A doua zi am ornat cu creioane pentru decor, cu pasta de zahar, deoarece rolul casutei este doar unul decorativ - a stat fara sa se altereze timp de 2 saptamani (si posibil ar mai fi stat, dar am uitat-o intr-o zi pe pervaz, la soare, si i s-a stricat decorul si a trebuit sa o arunc)

* Folositi cantitatea de condimente pe care o considerati, dupa gust - aveti in vedere ca ghimbirul este un pic iute, iar nucsoara are o aroma specifica, ce acopera putin din restul aromelor - folositi aceste 2 ingrediente cumpatat :-)
** Pentru casuta - decupati un pic mai larg decat este sablonul, componentele casutei se vor strange nitel la cuptor
*** Textura stelutelor este crocanta, daca doriti o turta dulce moale, aceasta este reteta pe care o cautati - click AICI.
**** Daca doriti o versiune pentru adulti, va recomand aceasta  Turta dulce.




Dupa ce am decorat casuta, ne-am jucat si cu niste resturi de fetru si carton si am asezat-o intr-un context cu brazi impodobiti tot cu pasta de zahar :-)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu