duminică, 18 decembrie 2016

Tarta cu pui si ciuperci si blat de quinoa


Dupa ce briosele cu quinoa au fost apreciate si devorate, m-am gandit si la un alt tip de servire al acestei super-cereale, intr-o combinatie diferita :-)


Pentru o forma mica de chec am folosit:

Blatul:
- 1 ceasca mica de quinoa (130g)
- 2 cesti de apa
- 3 galbenusuri (sau puteti folosi 2 oua intregi)
- 2-3 linguri de cascaval ras

Umplutura:
- 60g de ricotta (puteti folosi si branza de vaci)
- 100g de smantana grasa
- 2 galbenusuri (sau 1 ou intreg)
- 1 ciuperca champignon mare, curatata si taiata cuburi
- 1 piept de coquelet facut in prealabil la cuptor, maruntit la cutit
- marar si patrunjel tocat,  dupa gust
- optional, mai puteti adauga usturoi, cimbru sau rozmarin

Pentru blat, am lasat quinoa la inmuiat 4 ore in apa rece, apoi am clatit bine-bine sub jet de apa rece (daca este clatita insuficient poate avea un gust amar). Intr-o craticioara non-aderenta am pus 2 cesti de apa (aceeasi ceasca cu care am masurat si quinoa), quinoa clatita si scursa si am dat drumul la foc mare pana a inceput apa sa clocoteasca, apoi am dat focul mic si am acoperit cu capac, lasand sa fiarba 12-15 minute, pana ce apa s-a absorbit integral (veti vedea bobitele de quinoa usor germinate, semn ca sunt gatite). Am lasat deoparte sa se racoreasca, apoi am amestecat impreuna cu galbenusurile si cascavalul ras. Am tapetat forma de chec cu hartie de copt (lasand margini mai mari pentru a putea scoate tarta din forma), apoi cu ajutoul unei linguri am presat compozitia de quinoa in forma, atat pe fundul ei cat si pe pereti. Am dat la cuptorul preincalzit la 190 de grade 15 minute.

Intr-un alt bol am amestecat toate ingredientele pentru compozitie, am scos forma din cuptor, am intins compozitia si am dat mai departe inca 40-45 de minute la cuptor, pana a prins o nuanta rumena, frumoasa. Am lasat sa se racoreasca in forma, am scos apoi cu grija cu ajutorul hartiei de copt si am mutat pe un platou. Pofta buna :-) !



* Daca doriti un blat mai crocant, va sugerez sa folositi mai putina quinoa, jumatate din cantitate (in cazul meu, se poate vedea si din poza, exteriorul este crocant, dar in interior, datorita cantitatii mai mari de quinoa, aceasta nu mai este crocanta ci are textura sa specifica, usor umeda).
** Ca sa va fie mai usor in ce priveste blatul, recomand folosirea unei forme rotunde, cu pereti detasabili.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu