marți, 8 noiembrie 2016

Budinca in trei culori (cu cartofi violet)


Asociem automat idee de "tort" cu ideea de "dulce" si vad adesea mamici dornice sa isi bucure copilasii de varste foarte mici cu cate un tortulet, in cautarea ideii de preparat festiv, dar sanatos totodata. Asa incat, mi-a venit aceasta idee - de ce nu un tort mic, cu legume? Putem celebra la masa de pranz, putem sufla in lumanare si la cina, cand toti ai casei se strang la masa.
Sigur, nu ma imbat cu apa rece crezand ca un copilas mai mare se va putea "pacali" cu un astfel de tort, insa la cei mai mici sunt convinsa ca va functiona :-) !

Noi nu avem sarbatoriti in aceasta zi, insa orice zi merita sarbatorita, iar bucuria copilului la vederea unui tort-fara-niciun-motiv si incantarea de a sufla in lumanare de o mie de ori este nepretuita si va incurajez sa experimentati si voi :-) ! La multi ani sanatosi cu voiosie, joaca, rasete, mancare gustoasa si sanatoasa sa aveti cu totii, de ziua numelui si in fiecare zi!


Pentru stratul portocaliu am folosit:
- 130g de morcov fiert si blansat
- 1 lingura de smantana grasa (aprox. 35g)
- 1 galbenus
- putin usturoi granulat (puteti folosi si crud, zdrobit)

Pentru stratul verde am folosit:
- 130g de broccoli fiert si blansat
- 1 lingura de smantana grasa (aprox. 35g)
- 1 galbenus
- cateva fire de cibulet (chives) tocat (puteti folosi si ceapa verde, tocata marunt)

Pentru stratul mov am folosit:
- 130g de cartofi violet fierti si blansati
- 1 lingura de smantana grasa (aprox. 35g)
- 1 galbenus


Cum am procedat: Intr-o craticioara am pus la fiert cartofii cubulete, iar in alta broccoli-ul si morcovul taiat in bucati mari. Am lasat sa fiarba vreo 5 minute, apoi am scos cu o sita cartofii si i-am cufundat intr-un bol cu apa rece si cuburi de gheata si i-am lasat vreo 5 minute; apoi i-am scurs, i-am pus intr-un bol si am procedat la fel cu broccoli si bucatile de morcov ( acest procedeu de a fierbe putin legumele si a le cufunda apoi in apa cu gheata este "blansarea" despre care am scris mai sus).

Am pus apoi in blenderul mic bucatile de broccoli, smantana, galbenusul si chives tocat, am blenduit bine si am asezat in forme. Am clatit bine blenderul si am procedat la fel cu stratul cu morcovi. Am clatit bine din nou blenderul si am facut ultimul strat, cel cu cartofi (acesta este cel mai vascos si va recomand sa il lasati la urma fiindca se spala un pic mai greu blenderul).


Am asezat forma de silicon intr-o tava pe care am umplut-o cu apa fierbinte si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade 30 de minute, pana ce suprafata budincutelor nu mai tremura si incepusera sa se dezlipeasca putin de pe marginea formei. Grija mare la manevrarea tavii, desi cea mai mare parte a apei din ea se va evapora.

Se scoate tava, se lasa budincile un pic sa se raceasca si se scot cu grija pe o farfurie pe care ati asezat un servet de hartie (care va absorbi din umiditatea budincutelor). Budincile se pot servi si calde, insa daca doriti sa le ornati ca si "tort", e bine sa stea macar o ora la frigider ca sa se intareasca si sa le puteti tartina cu branza de vaci/ricoota/mascarpone.

Puteti sa le serviti si pe un platou, ca mix de budincute colorate :-).



** Blansarea este optionala - ea are rol pe de-o parte sa conserve mai bine culoarea si aroma legumelor, iar pe de alta parte eu am ales aceasta varianta pentru a putea pastra cateva ore legumele la frigider inainte de a prepara budincile.



Puteti folosi si alte legume: de exemplu, daca nu aveti cartofi violeti, puneti sfecla rosie; in locul broccoli-ului puteti folosi spanac; portocaliul se poate obtine din dovleacul placintar. Puteti condimenta dupa placul copilului :-). Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu