vineri, 7 octombrie 2016

Poale-n brau moldovenesti, cu dovleac si branza


Initial ma gandisem sa fac niste grisine cu dovleac...pe de alta parte, aveam in gand un model de "trandafiri" pretabil aluatului de poale-n brau. Asa ca am ales sa fac poale-n brau, punand si dovleac in aluat, ca sa imi impac ambele idei :-) . Am publicat acum mai multa vreme reteta de poale-n brau moldovenesti, pe vremea cand le-am facut "la mama lor", in apropierea Intorsurii Buzaului. De data aceasta, niste ani mai tarziu, am adaptat reteta pentru a putea oferi si copilei, care de altfel a mancat cu mare placere :-)

Pentru 12 trandafirasi am folosit:
- 380g de faina alba
- putin praf copt
- jumate cub drojdie proaspata dizolvata in 150ml lapte caldut
- 140g piure dovleac fiert pasat cu 50ml ulei masline

Pentru umplutura am folosit:
- aprox350g crema de branza
- 80g cascaval ras
- 5 galbenusuri
- marar si patrunjel dupa plac

Pentru uns am amestecat 1 galbenus cu putin lapte, iar deasupra am presarat mac.

Intr-un bol am pus 350g de faina amestecata cu praful de copt, in mijlocul ei am turnat drojdia dizolvata in laptele caldut, apoi am turnat piureul de dovleac facut in blender impreuna cu uleiul si am framantat, adaugand si restul de 30g de faina pana am obtinut un aluat ca de painica. Se lasa o ora la dospit, la loc caldut, pe un dulap, bolul fiind acoperit cu un stergar de bucatari.

Intre timp am amestecat toate ingredientele pentru umplutura si am tapetat blatul de lucru cu faina. Am rupt bucatele de aluat, fiecare bucata am intins-o si decupat-o, am pus in mijloc cate 2 lingurite pline cu umplutura si am asezat trandafirasii astfel alcatuiti intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 

  

Din pacate, tava mea a fost un pic cam mica si trandafirasii nu au avut loc sa mai creasca; cu toate acestea poalele-n brau au iesit pufoase, insa va recomand sa va orientati pe moment dupa o tava suficient de spatioasa si cu marginile mai inalte putin.

Am uns trandafirasii, am presarat macul si am dat la cuptorul preincalzit la 180grade, timp de 35 min. Pofta buna! :-)



**Se potrivesc a se manca si reci si calde, atentie insa - daca nu va impacati cu gustul nesarat, puteti pune putina sare in aluat si puteti folosi telemea rasa in compozitie; eu am ales sa le fac fara niciun pic de sare adaugata.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu