duminică, 2 octombrie 2016

"Crostini" cu masline


Crostini sunt la origine felii mici, subtiri, rotunde sau ovale, de paine prajita pe care se pun diverse toppinguri. Am folosit ghilimelele tocmai deoarece ceea ce am preparat nu este, cum se observa, paine, insa poate servi perfect ca baza pentru pasta de avocado, rosii cubulete, humus, pasta de masline, crema de branza, etc., ca inlocuitor de crostini. La modul cel mai franc, noi n-am mai apucat sa facem vreun topping deoarece i-am mancat ca atare, "crostini" goi, in toata splendoarea aromei lor :-)


Pentru o tava intreaga am folosit:
- 100g de crema de branza
- 50g de masline Kalamata fara samburi, tocate marunt
- 30g de cascaval ras fin
- 30ml ulei de masline
- 50ml de apa
- 3 catei mici de usturoi, tocati
- 150g de faina

Am amestecat intr-un bol maslinele tocate, crema de branza, cascavalul, usturoiul tocat, uleiul si faina, apoi am turnat apa si am framantat - s-ar putea sa fie nevoie sa mai adaugati 1-2 linguri de faina, pana obtineti un aluat moale si elastic dar care nu se mai lipeste deloc de maini si de peretii bolului.


Am intins aluatul intre doua coli de copt - va recomand sa intindeti o foaie de aluat subtire daca vreti sa fie "crostini" mai crocanti. Am pus in tava tapetata cu hartie de copt, 25 de minute in cuptorul preincalzit la 180-190 de grade. Sunt buni si calzi si reci, reci parca se imbina mai bine aromele; sunt crocanti, dar fara sa fie dura textura. Pofta buna :-) !



4 comentarii:

  1. Buna, ce crema de branza ai folosit? Ai taiat aluatul inainte sau dupa coacere? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, poti folosi orice branza de vaci din comert sau facuta in casa, eu aleg sortimente mai grase, 6% grasime.
    Aluatul este taiat inainte de a-l baga la cuptor. Cu placere :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut! Oare pot sa nu pun cascaval sau sa-l inlocuiesc cu altceva ce ar fi fara sare? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Inga, poti sa nu pui deloc, ori sa pui fulgi de drojdie inactiva - cred ca s-ar potrivi :-)

      Ștergere