sâmbătă, 3 septembrie 2016

Crumble multi-fruct



Crumble-ul este varianta tartei atunci cand nu ai timp ori dorinta sa intinzi aluatul in forma :-) . Se pot folosi pentru umplutura atat fructe proaspete cat si congelate, ori chiar din compot.

Pentru aluat am folosit:
- 100g de unt rece
- 200g de faina
- 1 galbenus
* Daca faceti pentru adulti, adaugati si 30-40g de zahar

Am sfaramitat cu furculita ingredientele pana ce am obtinut firimituri marunte (puteti sa dati untul pe razatoare dar nu e neaparat, mi se pare mai rapid cu furculita sau repejor, cu buricele degetelor)


Jumatate din cantitatea de aluat astfel sfaramitat am pus-o pe fundul uneitavi, presand usor, pentru a nivela. Apoi am pus in jur de 250g de nectarine taiate cuburi si 2 maini de cirese fara samburi, amestecate cu zeama de la jumatate de portocala.

Deasupra am presarat restul de aluat, fara sa il mai nivelez in vreun fel. Am sfaramat grosier si o mana de nuci (puteti pune fistic sau migdale) si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, cam 50 de minute. Eu am pregatit in varianta baby-friendly si ni s-a parut tuturor gustos fara adaos de zahar; puteti pentru adulti sa serviti cu o cupa de inghetata alaturi - asocierea de crumble fierbinte cu inghetata rece este delicioasa! Este bun atat cald cat si rece si se poate pune orice combinatie de fructe va place - va recomand prunele - ca-s in sezon :-) . Pofta buna!


 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu