vineri, 23 septembrie 2016

Coquelet umplut cu rozmarin si lamaie (caserola de legume si sos de dulceata de cirese negre)


O mancare gustoasa pentru intreaga familie, cu un miros teribil de imbietor datorita ingredientelor cu care este umplut coqueletul. Un mix de arome care m-a dus instant cu gandul la...colinde :-).


Un coquelet lasat la decongelat peste noapte, in frigider, se spala si sterge bine cu servete de hartie. Se umple cu 2-3 catei de usturoi curatati si zdrobiti, 2 felii de lamaie mai groase (lamaia spalata foarte bine inainte!) si 2 crengute de rozmarin proaspat.

Caserola de legume am alcatuit-o din cativa cartofi taiati cuburi (sunt ideali cartofii noi, cand sunt in sezon), 2 morcovi taiati rondele subtiri, 3-4 catei de usturoi. Deasupra am presarat cateva frunze de rozmarin proaspat, putin ulei de masline si piper. 

Am pus la cuptorul preincalzit - cocqueletul intr-o tava mica, legumele in vasul de ceramica - 180 grade 45-60min. Din cand in cand legumele se mai intorc cu o spatula, cu grija sa nu se zdrobeasca, dar nici sa nu se lipeasca de vas - sunt gata atunci cand intra cu usurinta furculita in legume.

Coqueletul, la-m uns in intervalul de timp cat a stat la cuptor, de vreo 2-3 ori cu unt topit.



** Ideal este sa legati strans picioarele puiului cu ata speciala de gatit; eu insa nu am avut la-ndemana, asa ca am prins pielea cu 2 scobitori, pentru a nu iesi umplutura.

Am servit alaturi de dulceata de cirese negre St. Dalfour 284g, pe post de sos. Pofta buna :-)!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu