vineri, 16 septembrie 2016

Budinca cu broccoli si somon


Desi somonul este mai gustos, prefer pastravul de provenienta mai sigura, romanesc. Insa, din cand in cand, somonul se mananca cu pofta - cu doi pumnisori incarcati precum niste mici buldozere dispare ditamai fileul. 
N-a fost la fel situatia ultima data cand am facut somon la cuptor, asa ca am ramas cu un surplus destul de generos, pe care a trebuit cumva sa il "reciclez". Si tare bine am facut :-) caci din budinca a inceput ospatul inca din timpul fotografierii, de nu ma mai putea opri din pozat si minunat :-)) - ce succes nesperat aceasta budinca!


Am folosit:
- 6 florete mari de broccoli congelat
- 1 morcov mic
- 3 galbenusuri
- 250g de smantana grasa
- 80g cascaval ras
- 140g file de somon facut in prealabil la cuptor
- putin piper
- o mana de marar tocat

Vasul ceramic l-am uns cu unt si l-am tapetat cu pesmet.

Inainte de "asamblare"
Broccoli-ul si morcovul taiat pe lung si apoi rondele le-am pus la fiert, vreo 10 minute, cat sa fie al dente, apoi le-am lasat la scurs. Intr-un bol am pus cascavalul ras, galbenusurile (daca folositi si albusuri, cred ca ajung 2 oua mari), somonul maruntit cu cutitul, mararul, piperul si smantana. Am amestecat bine, apoi am inglobat usor legumele ca sa nu se zdrobeasca prea rau.
Inainte de a pune in cuptor
Am uns vasul (este un vas mai micut, cum se observa si in poza) cu unt si am tapetat cu pesmet, apoi am asezat si nivelat compozitia si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 40 min, pana a capatat o culoare frumoasa, rumen-aurie, iar mijlocul budincii nu a mai "tremurat". Pofta buna!

** Este gustoasa atat calda cat si rece, potrivita la pranz ori la cina.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu