joi, 18 august 2016

Tarta cu dovlecel (si morcov)



O tarta pe care o puteti prepara ca aperitiv sau ca gustare de sine statatoare, potrivita zilelor calduroase deoarece este gustoasa si rece. Textura e usor umeda, datorita ingredientului "vedeta" - dovlecelul. O tarta pentru toata familia :-) !
Ce am folosit:
- 2 dovlecei mari, rasi si scursi  foarte bine de zeama
- 1 morcov mediu, ras
- 200g branza de vaci (grasime 6%)
- 4 linguri mari de faina alba
- 4 galbenusuri mari (puteti pune si oul intreg, eu evit albusul)
- 2 linguri de pesmet
- 2 linguri mari de smantana grasa
- verdeata, multa-multa, cat va place (marar si patrunjel, tocate)
- mix de cascaval cu mozzarella, rase - aproximativ 50g


Dovlecelul este foarte important sa il scurgeti in pumnii dupa ce l-ati dat pe razatoare si sa il strangeti in servet de bucatarie, pentru a-si lasa din zeama si astfel tarta sa nu iasa in final prea umeda.

Am amestecat toate ingredientele si am turnat in tava tapetata cu hartie de copt. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 55 min (va recomand sa verificati din cand in cand, tarta este gata atunci cand marginile sunt un pic rumene, tarta este aurie iar mijlocul nu mai "tremura"). Dupa ce scoateti tarta din cuptor, lasati-o putin sa se racoreasca in forma, apoi rasturnati-o pe o farfurie, dezllipiti hartia de copt incet, de pe fundul tartei si rasturnati pe platoul de servire. 

** aceasta este o alta versiune de tarta cu dovlecei si morcovi, cu aluat de tarta - o recomand insa adultilor si copiilor mari deoarece legumele se calesc putin in ulei inainte de a se pune in compozitia tartei.

Pofta buna :-) !


Un comentariu: