luni, 8 august 2016

Paine cu cascaval si ierburi


Painea facuta in casa, chiar si fara ajutorul masinii de facut paine, nu este deloc dificil de preparat. Ba dimpotriva, as zice ca satisfactia este cu atat mai mare cu cat framanti la mana, intr-o activitate relaxanta, aproape terapeutica, iar apoi te bucuri de mirosul  ce-nvaluie toata casa. :-)


Ingrediente pentru 6 baghete:
- 400g de faina alba
- trei sferturi de cub de drojdie proaspata dizolvata in 200ml de apa calduta
- 1 lingura rasa de zahar  (pentru copii, puteti sari acest pas sau puteti pune mai putin de atat)
- 1 lingurita de sare
- 5cl (50ml) ulei de floarea soarelui

Pentru umpluturaam folosit cascaval ras, dar puteti folosi si branza sau ce alta umplutura va place..

Pentru uns: 50g unt topit la microunde, amestecat cu usturoi zdrobit si busuioc tocat (uscat)

Am pus intr-un bol faina, zaharul, drojdia dizolvata in apa,  sarea, 4 cl de ulei si am framantat, apoi am mai adaugat 1cl de ulei, pana ce am obtinut un aluat moale, manevrabil si usor uleios (in caz contrar, mai adaugati foarte putin ulei).

Am acoperit bolul cu un stergar curat si am pus sus, la loc caldut, pe un dulap din bucatarie, sa dospeasca 30 de minute.


Am impartit apoi aluatul in 6, fiecare bucata de aluat am intins-o sub forma unui dreptunghi pe tocatorul de bucatarie pe care, inainte de a intinde fiecare bucata de aluat, am presarat putina faina. Am pus pe mijloc cascaval ras, am rulat si am pus in tava non-aderenta. Am procesat la fel cu restul bucatilor de aluat, apoi am acoperit din nou cu un stergar curat si am mai lasat 30 de minute la dospit.

Am uns cu 50g unt topit la microunde, amestecat cu usturoi zdrobit si busuioc tocat, apoi am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de 30 minute. A doua zi, baghetele ramase se intarisera putin, dar le-am incalzit 5 minute in cuptor inainte de a le consuma si au fost foarte bune. Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu