luni, 1 august 2016

Biscuiti cu malai, cascaval si fructe


Sunt super incantata de cum au iesit acesti biscuiti : (iertata sa imi fie lipsa de modestie dar sunt tare bucuroasa :-) ) si, din punctul meu de vedere, concureaza la categoria "cea mai stranie combinatie de ingrediente". Fiindca, asa-i cand te trezesti ca ramai cu jumate de banana si jumate de para pe care copilul nu le-a mai mancat, apoi pui si niste malai ...pentru ca... de ce nu :-))?! Si niste cascaval, uite ca mai e o pastaie de vanilie in dulap si apoi stai cu frica-n san daca o iesi ceva comestibil. Iar cand copilul infuleca 3 intr-o clipita, ti se aseaza usor inima la loc :-)


Pentru o tava plina cu biscuitei am folosit:
- 100g cascaval
- 50g de malai
- 40g de para (jumatate de para)
- 40g de banana (jumatate de banana)
- 100g de unt rece 82% grasime
- 120g de faina (+/- inca putin in functie de cat “inghite” aluatul)
- semintele de la o jumatate de pastaie de vanilie


Cascavalul si para le-am dat pe razatoarea mica, banana am zdrobit-o cu furculita. Am adaugat apoi untul taiat cuburi, semintele de vanilie (pastaia am taiat-o pe lung si am razuit semintele din interior) si am sfaramat totul cu furculita. Am pus malaiul si o parte din faina si am inceput sa framant, turnand din cand in cand restul de faina, pe masura ce aluatul a devenit perfect maleabil, ca o plastilina.

Am intins aluatul intre doua hartii de copt, am decupat biscuitii si am dat la cuptorul preincalzit la 190 de grade timp de 20 min (dupa primele 15 min am intors pe partea cealalta biscuitii ca sa se faca uniform). Au o aroma tare interesanta, sunt usor crocanti, o textura care aduce vag cu cea de foietaj, dar nu sunt sfaramiciosi. Vanilia ii parfumeaza fix cat trebuie! Pofta buna : ! 

** bonus: nu contin ou, agent de crestere si nu se lasa aluatul la frigider = se fac foarte repede :


2 comentarii: