joi, 28 iulie 2016

Briose cu dovlecel si banana


Delicioasa combinatie si nu exagerez deloc! Sunt dulci, gustoase, satioase si se potrivesc atat ca desert cat si la micul dejun. Dovlecelul este foarte discret, banana are textura sa incofundabila, nucile dau aroma specifica, iar scortisoara face ca parfumul sa fie unul de sarbatoare!


Pentru 7 briose mari (5 pentru adulti si 2 baby-friendly) am folosit:

- 60g nuci macinate
- 60g faina alba
- 100ml ulei
- 5 galbenusuri
- jumatate de dovlecel cu coaja, ras
- 1 banana mica coapta
- 1 lingura fulgi de cocos
- jumatate lingurita scortisoara
- jumatate plic praf de copt
- putin lapte (din ochi, cam 3-4 linguri)

** suplimentar, pentru adulti: o lingura rasa de zahar si chocolate chips mici

Dovlecelul l-am ras, l-am stors bine si l-am pus intr-un vas pe servete de bucatarie (din cele de hartie). L-am lasat asa cam jumatate de ora, cat sa absoarba bine toata umiditatea (este un pas foarte important!)

                           
Banana am zdrobit-o cu furculita, am adaugat fulgii de cocos, scortisoara, nucile macinate si am amestecat bine.
Intr-un vas incapator am pus dovlecelul bine zvantat, am adaugat mixul de mai sus, apoi am pus restul ingredientelor (mai putin zaharul si chocolate chips!). Am amestecat bine. In tava de briose am asezat hartiile pentru briose. Am umplut 2 dintre ele cu amestecul rezultat.


Apoi am adaugat zaharul si chocolate chips, am mai amestecat putin si am impartit in mod egal in celelalte 5 forme. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 30 min (sau pana ce trec testul scobitorii - atentie, textura in interior ramane foarte putin umeda). Cand erau inca fierbinti, pentru briosele destinate adultilor, am mai presarat niste chocolate chips. Pofta buna! :-)

** eu folosesc doar galbenusuri; puteti sa puneti doar 3 oua in loc de 5 si sa bateti bine albusurile ca sa va iasa briose super-pufoase!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu