marți, 24 mai 2016

Budinca de banana si mar


O budinca extraordinar de parfumata, aromata, cu o textura potrivit de moale, foarte echilibrata si gustoasa. Adultii o pot consuma alaturi de inghetata cu vanilie, iar pentru copilasi este un desert sau o gustare sanatoasa, fara adaos de zahar sau alti crocobauri :-)


Intamplarea a facut ca din cele 3 banane foarte coapte pe care le aveam, numai una sa mai fie utilizabila, astfel incat, cantitatile folosite si cantarite se potrivesc pentru fix doua portii (2 vase mici Ramekin). Dar se pot dubla, tripla, dupa nevoi si dorinte :-)

Asadar, ingrediente pentru 2 vase:
- 1 banana mare si coapta
- 1 mar curatat de coaja, ras si scurs bine
- 2 galbenusuri
- 1 lingura cu varf de gris
- 1 lingura de faina
- 50ml de lapte
- 1 varf de lingurita de scortisoara
- un pic de praf de copt

Optional - merisoare pentru decor.  Mai este necesar un pic de unt de cocos pentru unsul vaselor si putin fistic crud, macinat, pentru tapetat vasele si decor.
- laptele se poate infuza cu o pastaie de vanilie, apoi se lasa sa se raceasca inainte de a se amesteca in restul compozitiei.

Inainte de cuptor
Banana am zdrobit-o bine cu o furculita, marul l-am ras si scurs foarte bine, apoi am amestecat toate ingredientele. Vasele le-am uns cu un pic de unt si le-am tapetat cu fistic macinat, am turnat compozitia, am mai presarat fistic si am pus cate o bobita de merisoare deasupra.

Am bagat in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 30 de min.
Proaspat scoase din cuptor
Se consuma cand s-au racit, desi sunt gustoase si caldute. Pofta buna :-)!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu